söndag, mars 16, 2008

om du visste vad jag vet skulle du nog inte le så mycket

Hade ett trevligt telefonsamtal med S tidigare ikväll där vi bland annat pratade om Skräckfilmer. S gillar skräckfilmer och jag tror "SAW"-serien är hennes favorit medans Jason och Fredag den 13:e-serien är det som lockar mig mest. Med det inte sagt att jag att jag faktiskt tycker serien är bra. Det råkar bara vara den som jag ogillar minst. Jag fascineras inte alls av filmer i genren. Jag blir sällan rädd(ingen machogrej, jag har bara svårt att ignorera faktumet att det är på film. Ibland tänker jag mig hur de små assistentarna står med ljusriggar och svettas och hur en liten mexikan torkar bort Donutsrester från regissörens läppar bara metern ifrån Jason och hans blodiga machete. Notera det versala d:et i "donutsrester" ovan. Jag gillar Donuts)och det är är ju en vital del i konceptet. Detta har lett till att jag väldigt sällan ser en skräckfilm och därmed kanske missar något som jag gillar. Men som man säger, sånt är livet.

En sak som dock skrämmer mig är detta:










Detta odjur som ser ut som att det när som helst kan dra upp en yxa för att sedan plantera denna i närmsta pannben. Skådespelaren Lotta Tejle då. Privatpersonen Lotta Tejle är säkerligen en fascinerande Kvinna.

För övrigt vill jag bara påpeka att jag är säker på Att Looptroop Rockers kommande singel som jag länkade till nyligen kommer bli vårens hit. Det är dem värda.

Klockan är snart måndag så det är väl dags att stänga butiken. Vi syns i vimmlet.

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter