torsdag, december 29, 2005

Bäckström Deluxe. (Version 2.0)

Julen är äntligen över. Det har vart ok, lite bättre än väntat. Jag fick en halsduk som var fin.

Annars har julen gått i alkoholens tecken. Känner mig riktigt sliten, det har vart nån typ av fest varje dag sen julafton. Självömkan och ångesten ligger som ett täcke över mig. Nyårsafton, sen måste jag ta det lungt ett tag. Måste börja fokusera på skolan och allt viktigt igen. Är så innerligt trött på att vara bakis. Jag blir så oerhört bakis. Och jobbet sen, den svaga punkten i mitt liv, har tagit sjukt stor plats under denna julledighet också. Jobbade julafton, juldagen, annandagen och alla andra jävla dagar. Och nyårsafton. Och Nyårsdagen. Ska försöka att jobba mindre under år 2006. Det blir nog mitt nyårslöfte. Och att kröka mindre, röka mindre, äta bättre, må bättre och vara bättre. Under 2006 ska ni få se en deluxeversion av Bäckström. En version som dansar och är glad, nykter och social.

Snygg ska jag vara också. Jävligt snygg.

Jag ska göra mycket saker. Det blir så lätt att man kommer in i en helt värdo cirkel som består av sova,skola, tv och jobb. Under 2006 ska jag gå på fler konserter, gå på mer matcher, vardagshänga mer med polarna och fika mer. Jag fikar alldeles för sällan. Jag ska tjata med mig polarna på fika. Det är bra att fika. Sitta i timmar och snacka skit, Lösa världskriser och gnälla. Fika är helt klart underskattat.
Sen ska jag skaffa mig en ny lya, fixa körkort och resa någonstans. Lyssna på mer musik, visa mer uppskattning gentemot mina homies och sjunga karaoeke på en sunkig pub.

Fan vad bra år 2006 kommer bli, fattar´u?

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter