lördag, december 03, 2005

R.I.P - Micke "Svullo" Dubois.

Jag blev väckt ur min bakfylledvala av att Eloff. Han ringer och säger att "Svullo" tagit livet av sig själv. Hängt sig hade han. Jag trodde han skämtade. Sen förstod jag.Min första tanke: Vilken dålig jävla ursäkt till människa tar livet av sig och lämner 4 barn efter sig? Fegt, själviskt och fullkomligt idiotiskt. Fan!

Följer man dagspressen så nås man av sådanna här nyheter varjer dag. Väldigt sällan bryr jag mig. Väldigt sällan känner jag. Tyvärr kanske, men så är det.Men nu känner jag mig av någon anledning uppriktigt ledsen. Det har inte med faktumet att jag och "svullo" faktisk är avlägsna släktingar att göra. Min bild av svullo har varit att han vart en sjuk karaktär på scen, men samtidigt en kärleksfull familjefader på sin fritid. En svensk som är osvensk. Såg honom på kanal 5's "Roomservice" för inte allt för länge sedan. Han verkade så bra på alla sätt och vis. Kanske är det därför jag känner mig ledsen. Dessutom hade vi en fisk i klassrummet när jag gick i 4:an som hette Svullo. En sån där svart guldfisk med utåtstånde ögon.

Andra tanken som slog mig, efter att ha läst tidningarna, var att fan!... Han hade sökt hjälp på psykiatrin. Blivit hemskickad efter fem dagar. Precis likadant som de galningar som under året gått bärsark på diverse människor. Det skulle kunna undvikas. Satsa pengarna på rätt sak. Fan!

Nu kommer dubbelmoralen. Jag har en grogg som väntar. Skriva vidare här och utveckla min ståndpunkt om regeringens dåliga politik eller kröka mig själv i fördärvet?

Valet är oroväckande enkelt. Man orkar ju inte. Inte utan att göra sig till.
Vi ses i nagiala....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visste du att det finns en folkgrupp i Kongo som heter Mongo?
Och jag som trodde att det bara var en sån sak man sa?!

Anonym sa...

Här e länken!
http://www.ui.se/fakta/afrika/zaire.htm

F.B.B sa...

Tufft! Kul att dem döpt en sjukdom efter ett folkslag. Eller kanske är det tvärtom?

Anonym sa...

du är för hård bäck! lite för hård...:)

F.B.B sa...

Jag är hård och besynnerlig...

 

Free Blog Counter