måndag, mars 21, 2005

Blogg ´n Roll.

Ännu en Söndag avklarad. Har jobbat hela dagen, känner mig riktigt duktig.
Det var en rätt rolig dag stundtals. I vår butik har ett par kunder som är blinda.
När dem kommer in och ska handla så brukar någon ur personalen hjälpa dem att hitta rätt. Idag var det Tinas tur. Dem ville ha hjälp med att hitta Bobs lättdryck. Tina letar frenetiskt i kylrummet med det blinda paret i släptåg men hittar inte lättdrycken. Samtidigt står jag och plockar lite smör och grejer när Tina ropar - "Jimmy! Jag måste vara blind, var har vi lättdrycken"..Hihi, blev lite tryckt stämning där ett tag.

Lite senare under dagen sitter jag i kassan. En gammal tant vill ha två stycken frimärken. När hon får dem säger hon
- "Vaddå, ska det här föreställa 2 st frimärken??".
- Ja.....?!? Säger jag. Då utbrister hon i ett hejdundrande
- WHATEVER.... och kör värsta Ricki Lake moveset med handen. Skit bisarrt.

Sitter och smågarvar lite när nästa kund kommer fram, en tjock, snäll liten farbror ( ser ut ungefär så här O ) som säger "Jag är en mycket nöjd kund, om du behöver någon att visa upp..."
Vi har massor av gamla roliga orginal i vår butik. Det är lite joelbit över hela den svenska pensionärsbefolkningen. Nog om Arbetet.

Tanken igår var ju att stanna inne hela dagen. Men det blev en liten svängom innanför tullarna.
Dala-jimpa aka Brage, skulle lira dartcup på Söderbiljarden så jag följde med och drack lite pilsner. Det var rätt tråkigt så Eloffs och Mats inbjudan om att komma till Wirströms var välkomen. Hade aldrig vart på nedervåningen på Wirströms förr, men jag gillade det som fan. Skön atmosfär och en kul blandning av folk. Dock lite väl höga priser. 52:- för en pint, femttiotvå kronor, kom igen, det är fan hutlöst! Tur att man är ett rikemansbarn.
Vi träffade en kul fotograf som jag tror hade rymt från Nalle Knutssons och Jugges resesällskap.
Sista tåget hem och så fick man känna sig sådär vuxen igen, inget svineri här inte.

Hörde precis en låt från The ARK på radion, trodde inte det skulle hända, men jag tyckte det svängde! "One of us is gonna die young ohohaaaahoooohaahahahoohaohduttidutt".
Gonatt!
[Dagens Oscar Wilde] "Jag vill inte höra vad folk säger bakom min rygg. Det gör mig alldeles för uppblåst."

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter