tisdag, juli 31, 2007

Det var sann glädje i Söndags

Pytt i pannan fyller verkligen ut hela magen och jag är proppmätt och sitter i någon slags matkoma här på min sängkant. Funderar lite på om jag bara ska lägga mig ned och blunda och vänta in Onsdagen. Kuddarna ligger ju där, bara en armlängd bort, och de ser så inbjudande ut. Som en naken kvinna med något kul i blicken eller som en stor bytta glass med chockladsås som bara ligger där och väntar på att jag ska vältra mig i lust. Mycket lockande.

Men jag väntar nog en stund. Tänker se 300, som ett litet subsitut till det biobesök jag tänkte skulle ske idag men som sket sig, och sen måste jag söka igenom internet.com efter någon bra doppresent till Jonathan. Han döps på Söndag i vackra Västerhaninge kyrka. Min Bror och hans tjej har hittat en rätt banal men fin sång som kommer framföras live i kyrkan. Och vilka passar bättre till att sjunga fint i kyrkan om inte mina favoriter Sandra och Annie. Hjärtliga som de är ställer de upp och inte ett öga kommer vara torrt.

Det var väl ungefär det.

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter