fredag, juli 20, 2007

sitter hemma som en fattiglapp, yo

Sitter hemma i lägenheten med dalmasarna och Andreas. Dalmasarna spelar tvspel och Andreas tittar på youtubeklipp med Guns n roses. Och jag sitter på en grönvit fallfärdig liten stol i hörnet av vardagsrummet med min dator i knät. Har hunnit dricka några öl och det känns som det brukar när man druckit några par. Närmsta kompisarna ringer och frågar om jag inte ska med ut och F frågar om jag inte ska med till Tanto för gamla tiders skull. Emma kallar mig mupp och frågar om jag ska ut ikväll. Marie undrar om jag inte ska komma förbi Debaser Slussen och dricka sprit ur karaff.

Men nej, jag sitter kvar här, inte för att jag inte hellre skulle göra något annat, utan helt enkelt för att jag är så satans fattig att jag inte ens kommer utanför västerhaninge om jag inte plankar eller går(haha yeah right). Det är fem mycket långa dagar kvar tills löning. Jävligt långa dagar. Det vet man när man tvingas göra valet mellen 7 sofiero eller lunch på jobbet de närmsta fem dagarna.

Nu väntar jag på att Inkontinensias Farsa ska komma hit någongång.

(jag valde de sju)

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter