måndag, oktober 08, 2007

Svullo är död, länge leve svullo!

Jag sitter i soffan och ser morgonens händelser framför ögonen. Jag står framför spegeln i bara födelsedagskostymen sånär på en handduk över axeln och spänner mig. Posar och grimagerar. Låtsasboxas mot den stilige herren i spegeln. Drar in den magen som en gång var trivsamt fluffsig men som sakta förvandlas till en klassisk grönejägarnkista och skuttar in i duschen.

Nu sitter jag i soffan, äter en odenpizza och funderar lite kring magen. Den blir liksom större. Kollar på kvittot från dagens handling:

Maryland XtraChocklad cookie
Chips
Yoghurt
Mjölk
Pasta
Öl
M&M's
Tobak

Jag fattar ingenting. Jag powerwalkar ju till tåget varje jävla dag. 6 minuter dit, 6 minuter hem. Det är 4380 minuter varje år. DET är fan powerwalking. Helvete.

Nu tar jag en bira.

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter