måndag, maj 19, 2008

Fläcken

Jag har precis kommit hem från jobbet och lagt mig på soffan. Jag är trött, benen värker en smula och magen kurrar. Man kan tro att jag är på väg att börja gnälla som det händer att jag gör, men icke. Jag mår rätt bra här under filten i soffan. Tänker tillbaks på helgen som var trevlig, den började med födelsedagsfirande av M's vännina i Hammarby Sjöstad och avslutades med ett nytt ute i skogen längs Sorundavägen när Fehler blev ett år äldre och stiligare. Och så jobb där i mellan givetvis. Och sången i veckan gick förvånandsvärt bra, gjorde inte bort mig ett endaste dugg.

Jag slösurfar och läser om ZLATANS magnifika uppvisning igår och lyssnar på Afasis stämma som glider genom min hörselgång och smeker min trumhinna som om den verkligen vill mig väl. Filthys beats får mitt huvud att röra sig i takt med musiken utan att jag egentligen har någonting att säga om saken. Det bara blir så.

Ungefär som att M som i Mmmm får mig att dra på smilbanden. Det bara blir så.

Dagens låt: Afasi & Filthy - Magnolian

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter