tisdag, maj 27, 2008

Tema EM # 1

Fotbolls-EM väntar runt knuten och jag älskar när det är turneringstider. Jag har tagit semester och tänker se varenda match under detta europamästerskap. Vilken Sommar det kommer bli.

Efter gårdagens träningsmatch mot Slovenien konstaterar jag följande:

Att...

..det är en skymf mot den svenska flaggan och vårat kära landslag när Daniel Andersson får starta, och bära lagkaptensbindeln(!!) i en landskamp år 2008. Var det menat som ett skämt, Lasse Lagerbäck?

..Fredrik Stoor kommer, om han får chansen, göra en gedigen insats under EM. Får han dessutom spela tillsammans med Seb Larsson har vi en kant med offensiva kvalitéer på hög nivå. Frejdigt och inte alls typiskt svenskt.

..Ljungberg har en hel del att bevisa fram tills EM startar. Annars ser jag gärna att Chippen och Seb tar hand om kanterna. Man kan inte bara leva på gamla meriter.

..jag har sjukt svårt för studiobisittare Mjällby. Han kändes helt lost igår och det är tydligt att "de äldre" håller ihop. "Här ska inga nykomlingar komma och tro att dem är något"-attityd. Usch. Tur att det är tv4 som sänder matcherna i år.

..jag hoppas på fler klassiska referat från radiosportens Lasse Grankvist.

"Det är mååål, det är mååål. Det är ett drömmål av Zlatan Ibrahimovic! Det är INTE MÖJLIGT! Han KLACKAR bollen i mål! Det är INTE MÖJLIGT! Det är INTE MÖJLIGT! Det är INTE SANT! Det är inte sant Ralf! Jag tror inte det är sant ralf! /.../ Det Är inte möjligt Ralf! Det är INTE sant, han KLACKAR in bollen, det är INTE MÖJLIGT! Han gör ett mål som inte finns! Det FINNS INTE, det GÅR INTE!"


..det var kul att se Linderoth på plan igen och han krigade dessutom in segermålet. Men frågan är om han håller i ett slutspel. Min peng sätter jag på Svensson som defensiv och Källström som Offensiv mittfältare. Det får man knappt tillbaka pengarna på men så det också den bästa lösningen om Linderoth inte håller.

..OM Lagerbäck inte chockar och sätter Rasta-Henke som mittfältsspets. Det får vi nog tyvärr inte se. Kanske, kanske om vi jagar poäng i slutet av Spanienmatchen i tredjeomgången. Sista kvarten. KANSKE.

EM kommer närmare! Känner ni peppen?

Inga kommentarer:

 

Free Blog Counter